top of page

De start van een passief inkomen

Denk jij soms tijdens je dagelijkse job ook, pfff is dit het nu? Of zucht je als je de zoveelste (energie)rekening uit de brievenbus plukt?

Heb jij dan net zoals mij al nagedacht over een extra inkomen?


Ik heb al allerlei extra jobs gedaan; weekendwerk bij de lokale bakker, aan de kassa in de bioscoop, barmanager op zomerfestivals, mystery-shopper, verkoopster bij Tupperware (ja, die plastic potjes), en ga zo maar door...

Sommige vrienden zeggen wel eens; Sarah, wat heb jij nog niet gedaan?!


Ik ben ook al enkele jaren zelfstandige in bijberoep. Niet gewoon als actrice, maar ook als voice over voor reclame, bedrijfsvideo's, e-learnings en voicemails. Daarnaast doe ik vertalingen voor bedrijven, ik transcribeer audio én ik ben virtual assistant voor enkele kleinere bedrijfjes. En dit allemaal buiten de uren van mijn gewone 9/5 job. Ik heb dan wel een extra inkomen, maar passief kan je dat niet noemen. Ik steek er veel werk en vooral tijd in om die extra centjes te verdienen.




Ik begrijp dat misschien niet iedereen even gek ik als ik en dat jij dus misschien liever een écht passief inkomen opbouwt. Dan heb ik volgende ideêen voor je:


Start met beleggen

Ik zeg niet meteen dat je op de beurs aandelen moet kopen of al je spaargeld meteen in de nieuwste cryptomunt moet steken (al kan dat ook!). Maar bedenk eens dat je al in een fonds kan stappen met een inleg van amper €50-€100 per maand. Je kan bv. in een win-winlening investeren of iedere maand €15 in een goed gespreide ETF plaatsen. Ik wil hier later gerust dieper op in gaan als jullie interesse hebben. Maar start met beleggen en doe dat met een bedrag dat voor jou confortabel voelt, hoe klein of groot dat ook is. Iets is beter dan niets!


Maak een cursus

Misschien is er wel iets dat jij heel erg goed kan. Iets wat je ooit leerde of bij je hobbie of beroep past? Misschien is dat wel iets dat andere mensen ook willen leren! Waarom maak je er dan geen online cursus van? Je moet er 1 maal tijd (en misschien wat geld) in investeren, maar daarna kan die cursus wel gewoon dag en nacht door anderen online worden aangekocht en brengt het je geld op.


Zo zijn er nog tal van manieren om een passief inkomen voor jezelf op te zetten. Ik zeg echter niet dat ze allemaal even eenvoudig zijn, voor iedereen weggelegd zijn of dat je er snel een miljoen mee zal verdienen... maar ieder centje is meegenomen!

Dus stop met dagdromen en begin vandaag!





0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven
bottom of page