top of page

BOEK VAN DE MAAND

Iedere maand deel ik graag met jullie mijn favoriete boek dat ik in de afgelopen periode gelezen heb. Kortom, mijn boek van de maand!


Ik deel dit boek omdat het mij nieuwe inzichten heeft gegeven, geinspireerd of gewoon omdat het volgens mij écht de moeite waard is om aan te schaffen en te lezen.





Voor oktober 2023 is dit...





'Miljonair met een gewone baan'

van Oeds-Jan Postma


Het boek 'Miljonair met een gewone baan' van Oeds-Jan Postma gaat over hoe je financieel onafhankelijk kunt worden, ook als je een normaal inkomen hebt. De auteur is zelf een selfmade miljonair die met een gewone baan als marketingmanager zijn vermogen heeft opgebouwd. Hij deelt zijn geheimen en tips om slim te sparen, te beleggen en te consumeren. Het boek bestaat uit vier delen:


• Anders denken over geld: In dit deel laat Postma zien dat veel mensen verkeerde denkbeelden hebben over geld en miljonairs. Hij legt uit dat geld geen doel op zich is, maar een middel om je dromen te verwezenlijken. Hij daagt je uit om je eigen droom te formuleren en te denken als een miljonair. Je moet dus aan de slag met je money mindset.


• Een droom die werkt: In dit deel zie je hoe je jouw droom kunt vertalen naar een concreet plan. Er wordt uitgelegd hoe je jouw inkomen, uitgaven en vermogen kunt berekenen en hoe je een budget kunt maken. Hij geeft ook voorbeelden van verschillende scenario's om miljonair te worden met een gewone baan.


• Sneller bij je droom: Hoe kan je sneller bij je droom komen door je inkomsten te verhogen en je uitgaven te verlagen? Er volgen concrete tips om meer te verdienen, minder belasting te betalen, slim te besparen en zuinig te leven. Ook komt het sneeuwbaleffect ter sprake.


• Doe eens anders: Er wordt aangetoond hoe je het anders kunt aanpakken dan de


meeste mensen om miljonair te worden. Hij geeft tips om veilig en verstandig te beleggen, risico's te spreiden, emoties te beheersen en kansen te benutten. Genieten van je geld zonder het te verspillen!



Het boek 'Miljonair met een gewone baan' is een inspirerend en praktisch boek voor iedereen die meer uit zijn geld wil halen. Het boek is geschreven in een toegankelijke en persoonlijke stijl, met veel voorbeelden, anekdotes en quotes. Perfect dus voor jou en mij!




0 opmerkingen

Gerelateerde posts

Alles weergeven
bottom of page